وبلاگ آموزشی.نمونه سوال.سوال بیست.کنکوری.همه پایه های تحصیلی.کلیک کنید

رمز گشایی یک مطالعه موفق

نویسنده : | تاریخ : 18:0 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:تنظيم وقت,استراحت,خودگويي ها,رمز گشایی یک مطالعه موفق,مطالعه موفقیت آمیز,


 


 
داشتن يک مطالعه ي موفق ،تنها نياز دانش آموزان نيست بلکه ما در طول زندگي براي انجام فعاليت هاي خود نيازمند مطالعه و شرکت درآزمون هستيم . پس بهتر است بدانيم چگونه از مطالعه ي خود بيشترين استفاده را ببريم.

مطالعه فرايند مداومي است که نيازمند برنامه ريزي و کسب مهارتهاي مطالعه و فراگيري عوامل کمک کننده است. عوامل موفقيت زا و کمک کننده در امر مطالعه موارد بسياري است که در اينجا به چند مورد از آن اشاره مي شود: تنظيم وقت، کنترل رفتار خود، ارزيابي خود يا خود نظارتي، خودگويي، استراحت.
 
تنظيم وقت: ابتدا براي مطالعه در هر درس بايد مشخص کنيم چه مقدار زمان لازم داريم. بعضي افراد در اين زمينه مشکل دارند و نمي دانند چقدر بايد وقت بگذارند و چگونه برنامه ريزي کنند. دوم اينکه گاهي دانش آموزان وقت براي مطالعه مي گذارند اما بهينه نيست. بعنوان مثال 2 ساعت کتاب در دستشان است اما در واقع، وقت بهينه او 1 ساعت است. يعني در هنگام خواندن حواسش نيست و زمان زيادي را به خيال پردازي مي گذارند و منجر به انجام نادرست يا ناقص تکاليف مي شود. بنابراين تنظيم وقت يعني اختصاص دادن زمان موثر براي انجام تکاليف . فرد براي ارزيابي تنظيم وقت، بايد زمان بهينه و پرت خود را مشخص کند و در رفع زمان پرت تلاش کند تا نتيجه مطلوب را بدست آورد.
 
کنترل رفتار خود : علاوه بر تنظيم فرد مطالعه کننده بايد ياد بگيرد، در خلال درس رفتار خود را اداره و مديريت کند. رفتارهاي نادرستي مانند حواسپرتي، فکرکردن به مسائلي غير از درس مي تواند مشکلاتي براي او بوجود آورد.بنابراين کنترل رفتار روشي موثر، براي کاهش زمان مطالعه و افزايش بهره وري. در کنترل رفتار خود بايد مشکلاتي که براي ما بوجود مي آيد از پيش روي خود برداريم تا بتوانيم رفتار خود را به بهترين شکل کنترل کنيم. بعنوان مثال اگر چيزي فکر ما را مشغول مي کند، ابتدا آنرا روي کاغذ بنويسيم و راه حلي براي آن ارايه دهيم بعد به مطالعه بپردازيم.

سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

راهکارهایی برای تقویت حافظه دانش آموزان

نویسنده : | تاریخ : 17:57 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:راهکارهایی برای تقویت حافظه دانش آموزان,تقویت حافظه,یادگیری هتر,تقویت حافظه بلندمدت,


راهکارهايي براي تقويت حافظه دانش آموزان

به گفته ژورک، روان‌شناس تربيتي، مطالعه در چند جلسه به شما زمان کافي براي پردازش اطلاعات مي‌دهد. محققان نشان داده‌اند دانش آموزاني که به صورت منظم مطالعه مي‌کنند بهتر از دانش آموزاني که در يک جلسه طولاني و ماراتني مطالعه مي‌کنند، اطلاعات را به خاطر مي‌آورند.

روان‌شناسان در زمينه بهبود حافظه مطالعات فراواني کرده‌اند تا بتوانند به دغدغه‌هاي افرادي که نگران افت عملکرد حافظه‌شان هستند، پاسخ مناسبي بدهند. ده نکته‌اي که در ذيل ارائه مي‌شود، نتيجه تحقيقات روان‌شناسان است که مي‌تواند حافظه‌تان را تقويت کند.

1ـ توجهتان را بر مواردي که مطالعه مي‌کنيد، متمرکز کنيد.

توجه، يکي از مولفه‌هاي مهم حافظه است. براي انتقال حافظه از حافظه کوتاه‌مدت به بلندمدت نياز است که شما به ‌صورت فعال به اطلاعاتي که مطالعه مي‌کنيد، توجه کنيد. سعي کنيد در مکاني مطالعه کنيد که چيزهايي مثل تلويزيون،‌ موسيقي و تفريحات ديگر وجود نداشته باشد که بتواند حواس شما را پرت کند.

 2ـ با در نظر گرفتن ساعت‌هاي منظم براي مطالعه از باشتاب يادگرفتن اجتناب کنيد.

به گفته ژورک، روان‌شناس تربيتي، مطالعه در چند جلسه به شما زمان کافي براي پردازش اطلاعات مي‌دهد. محققان نشان داده‌اند دانشجوياني که به صورت منظم مطالعه مي‌کنند بهتر از دانشجوياني که در يک جلسه طولاني و ماراتني مطالعه مي‌کنند، اطلاعات را به خاطر مي‌آورند.

3ـ اطلاعات مورد مطالعه را سازماندهي کنيد.

سعي کنيد مفاهيم و اصطلاحات مشابه را با هم گروه‌بندي کنيد يا طرح کلي از يادداشت‌هايتان و آنچه خوانده‌ايد داشته باشيد تا به گروه‌بندي‌کردن مفاهيم مرتبط کمک کنيد.


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

چگونه مطالب درسی را مرور کنیم؟

نویسنده : | تاریخ : 17:54 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:چگونه مطالب درسي را مرور کنيم؟ ,انواع مرور,مرور از روي جزوه و کتاب,مرور با تست,مرور از روي الگوي يادآوري (خلاصه‌نويسي,,


 

چگونه مطالب درسي را مرور کنيم؟ 

چگونه مطالب درسي را مرور کنيم؟

 

در سال‌هاي پايه، فاصله مطالعه تا يادآوري مطالب بسيار کوتاه است، به همين دليل نياز و لزوم مرور دروس به درستي لمس نخواهد شد؛ اما درمقطع پيش‌دانشگاهي،‌ داوطلبان فرصتي براي مطالعه شب امتحان نخواهند داشت. بنابراين لازم است بعد از مطالعه صحيح و اصولي و رسم الگوي يادآوري، مطالب مطالعه شده مرور شوند تا در روز کنکور در حافظه بلندمدت بوده و براحتي قابل يادآوري باشند.

براي مرور صحيح بهتر است مراحل و شيوه درست آن را رعايت کنيم.

 

الف) انواع مرور:

مرور مي‌تواند به 3 شکل زير صورت پذيرد:

 

1- مرور از روي جزوه و کتاب:

در اين نوع مرور، داوطلب، مطلب را از منبع اوليه مجدداً مرور مي‌کند. يقيناً حتي اگر فقط مطالب مهم و قسمت‌هايي که علامت زده شده نيز مطالعه شوند، باز هم مرور از روي جزوه زمان زيادي را صرف خواهد کرد.

 

2- مرور با تست:

مي‌توانيد با زدن تست، ضمن حفظ آمادگي مطالب مورد مطالعه، آن را مرور کنيد؛ اما مرور با تست نمي‌تواند جامعيت مطلب را تضمين کند. يعني ممکن است بخشي از مطلب يا نکاتي وجود داشته باشند که در مجموعه تست مورد سؤال قرار نگيرد.

 

چگونه مطالب درسي را مرور کنيم؟

 

3- مرور از روي الگوي يادآوري (خلاصه‌نويسي):

اين نوع مرور، کامل‌ترين و مطمئن‌ترين و نيز سريع‌ترين شکل مرور است. در اين نوع مرور، شما بايد الگوي يادآوري فصل مورد نظر را در ذهن خود رسم کنيد و سعي کنيد تمامي قسمت‌ها را يادآوري کنيد و اگر نتوانستيد بخشي از الگو را يادآوري کنيد، بايد ابتدا کمي به ذهنتان فشار بياوريد تا گرسنه شود و آن گاه مي‌توانيد از روي منبع اصلي (جزوه و کتاب) آن را کامل کنيد.

اين کار باعث مي‌شود تا شما تمامي مطالب را مرور کنيد و مطلبي از قلم نيفتد. البته بعد از مرور الگو، مي‌توانيد تعدادي تست (به تناسب زمان و مبحث) نيز بزنيد.

 

ب) مراحل صحيح مرور:

اما اين که با چه فاصله زماني، مطالب را مطالعه و مرور مي‌کنيم نيز اهميت بسيار زيادي دارد.

طبق تحقيقات صورت گرفته، مطالب بايد يک روز بعد از رسم الگوي يادآوري فصل مجددا مرور شوند. تا يک هفته بعدمطالب در حافظه ما وجود دارد، اما يک هفته بعد بايد مجدداً الگو را به روش گفته شده مرور کرد. سومين مرور يک ماه بعداست و اگر مطالب 4 ماه بعد مرور شوند، بيشتر جزئيات در حافظه ما باقي خواهند ماند.

 

شما مي‌توانيد براي تنظيم دقيق اين فواصل زماني از يک تقويم استفاده کنيد. به اين ترتيب که بعد از رسم الگوي يادآوري، در فواصل يک روز، يک هفته، يک ماه و 4 ماه، نام الگويي را که بايد مرور کنيم، يادداشت نماييم تا در روز مرور آن را به طور کامل انجام دهيم.


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

زندگی بزرگان ادب پارسی

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 12:15 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:,


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

روشهای ۱۰۰ درصد تضمینی تقلب در امتحان +عکس طنز

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 11:26 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:روشهای ۱۰۰ درصد تضمینی تقلب در امتحان,روشهای تضمینی تقلب در امتحان,تقلب در امتحان,روشهای تقلبی,

طنز امتحانات

برای دیدن تمام تصاویر به ادامه مطلب بروید


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

سایت آموزش وپرورش استان اصفهان

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 10:55 - پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392برچسب:سایت آموزش وپرورش استان اصفهان,دبیرستان شهید رجایی,

دوستان اصفهانی می توانند برای ورود به سایت آموزش وپرورش استان اصفهان بر روی تصویر زیر کلیک کنند

 


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

چگونه از استرس امتحان بکاهیم ؟

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 19:18 - چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:چگونه از استرس امتحان بکاهیم,

چگونه از استرس امتحان بکاهیم

نقش خانواده ها*نقش مدیران*نقش معلمین*نقش دانش آموزان

همه در ادامه مطلب



سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

آشنايي با رشته‌هاي تحصيلي در مقطع دبيرستان

نویسنده : | تاریخ : 22:30 - سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:,

از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان پایه اول انتخاب رشته تحصیلی پس از اتمام سال اول دبیرستان می‌باشد.   دانش آموزان با انتخاب رشته ، مسیر تحصیلی خود را انتخاب می کنند و به تحصیلات خود در این مقطع ادامه    می دهند. رشته تحصیلی اگر درست  و صحیح انتخاب شود می تواند زمینه دانش و توانایی را تعیین کند.
در انتخاب درست، باید ویژگی های دانش آموز از جمله میزان بهره هوشی، نمرات تحصیلی، نقاط ضعف و قوت در دروس مختلف، استعداد و میزان علاقه مندی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر دانش آموز بتواند رشته ای را انتخاب کند که با توانایی ها و علاقه هایش مطابقت داشته باشد تا حد زیادی توانسته در مسیری قدم بردارد که به موفقیت ختم    می شود. میزان علاقه مندی هر قدر در رشته انتخابی بیشتر باشد باعث تلاش و کوشش بیشتر برای رسیدن به هدف می شود.
تلاش كرده‌ایم كه شما دانش‌آموزان را با رشته‌های تحصیلی بیشتر آشنا كنیم تا انتخابی درست و سرشار از موفقیت داشته باشید.

 

به ادامه مطلب بروید....


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 
 

روش خوب امتحان دادن (برای دبيرستانی ها)

نویسنده : | تاریخ : 18:56 - دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:روش خوب امتحان دادن,


فصل بهار به نیمههای راه رسیده و اردیبهشت به نفس نفس افتاده است. امّا به زودی فصلی نو آغاز میشود. فصلی که برخلاف تمام فصول، روزهایش بیش از 25 روز نیست. فصلی که گرمایش میسوزاند و سرمایش باعث انجمادی طولانی مدت خواهد شد.

 بله، درست حدس زدید.
در آستانهی فصل امتحانات هستیم. فصلی که همیشه چهار ستون بدن اغلب دانشآموزان را لرزانده است. اما آیا نمیتوان کاری کرد که این فصل دلهرهآور، خوب و دلخواه بگذرد؟ بدون شک پاسخ مثبت است. زیرا در مقابل گروهی که نام امتحان آنها را به وحشت میاندازد، گروهی دیگر فصل امتحانات را بسیار عادی آغاز میکنند و با آرامش پشت سر میگذارند. مطمئناً همه میتوانند راههایی را که به آرامش ختم میشوند، تجربه کنند و از گذران چنان روزهایی لذّت ببرند. 

در این نوشته، امتحان و حواشی آن را در سه بخش مورد بررسی قرار میدهیم و برای کسب نتیجهی بهتر در هر بخش، توصیههایی را ارائه خواهیم کرد.

برای دیدن بخش ها به ادامه مطلب بروید


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

اس ام اس شب امتحان

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 19:10 - یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:اس ام اس شب امتحان,smsشب امتحان,اس ام اس شب امتحان ترم دانشگاه (2),

اس ام اس برای شب امتحانات

 

حالا  وقت برای درس خوندن داریم ، کووو تا فردا

زمزمه های  شیطانی شب امتحان !

 

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣به ادامه مطلب بروید♣♣♣♣♣♣♣♣♣


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

بارم بندی تمام دروس متوسطه و پيش دانشگاهی91-92

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 16:50 - یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:بام بندی دورس 91-92,بارم بندی,بارم بندی تمام دروس متوسطه و پيش دانشگاهی,

*باتوجه به نزدیکی امتحانات*


 لينك امروز را به اين امر اختصاص داده ايم. اين فايل كه به صورت pdf است، شامل تمام دروس متوسطه و پيش دانشگاهي در تمام رشته هاست به استثناي كاردانش و فني حرفه اي لازم به توضيح است براي نمايش فايلهاي pdf به نرم افزار Adobe Reader 11 نياز داريد.

بارم بندی دروس متوسطه و پیش دانشگاهی

 

منبع:kiareducation.blogfa.com


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 9:46 - پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:دانلود توضیح المسائل ایت الله خامنه ای دانلود رساله اقای بهجت دانلود رساله ایت الله خامنه ای دانلود رساله حاج سید علی خامنه ای دانلود رساله رهبر دانلود رساله سید روح الله موسوی خمینی دانلود رساله مرجع تقلید دانلود نرم افزار مذهبی موبایل دانلود نرم افزار موبایل رساله امام خامنه ای نرم افزار جاوا نرم افزار مذهبی موبایل,


دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید

با توجه به این که دانش آموزان دبیرستانی به سن بلوغ رسیده اند

امروز برای شما دوستان نرم افزار رساله ۱۴ مرجع تقلید برای گوشی های موبایل که از جاوا و اندروید پشتیبانی می کنند آماده دانلود کردم. این برنامه شامل زندگی نامه و رساله عملیه و استفتائات ۱۴ نفر از مراجع عظام تقلید می باشد. شما هم اکنون می توانید ۱۴ رساله مرجع تقلید را از سایت یاس دانلود دریافت نمایید.

 

این نرم افزار شامل رساله و استفتائات مراجع:

-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ سیّد على حسینى خامنه‌اى (دام ظله )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ سید علی حسینی سیستانی (دام ظله )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ محمد تقی بهجت (ره )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ میرزاجواد آقا تبریزی (ره )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ سید روح الله موسوی خمینی (ره)
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ سید صادق حسینی شیرازی (دام ظله )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ سید محمود حسینی شاهرودی (مدظلّه)
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ سید محمد صادق روحانی  (مدظلّه)
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ علی صافی گلپایگانی (دام ظله )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ حسین مظاهری (دام ظله )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ حسین نوری همدانی (دام ظله )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ وحید خراسانی (مدظلّه)
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ ناصر مکارم شیرازی (دام ظله )
-       آی‍ه‌ال‍ل‍ه‌‌ال‍ع‍ظم‍ی‌ ح‍اج‌ عبد الکریم موسوی اردبیلی (دام ظله )

 

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید فرمت: java

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید حجم: 5.6 مگا بایت

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید دانلود: دانلود مستقیم | لینک کمکی

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید فرمت: apk

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید حجم: 6 مگا بایت

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید دانلود: دانلود مستقیم | لینک کمکی

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید رمز: www.yasdl.com

 

دانلود نرم افزار رساله 14 مرجع تقلید برای موبایل جاوا و آندروید منبع: یاس دانلود

 

 لینک های دیگر:

فرمت : java

حجم: 5.6 مگابایت

لینک های دانلود: دانلود مستقیم 

فرمت : apk

حجم: 6 مگابایت

دانلود: دانلود مستقیم 

 

منبع :  www.heydarekarrar.com

 

 


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

برنامه امتحانات نهايي

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 9:24 - پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,

باسمه تعالي

برنامه امتحانات نهايي

 

 سال سوم متوسطه سالي واحد (روزانه)

ونيم سالي -  واحدي(بزرگسالان) و داوطلبان آزاد

رشته هاي نظري ، فني و حرفه‌اي

و

پيش دانشگاهي(روزانه - بزرگسالان - داوطلبان آزاد) 

 خرداد ماه سال‌تحصيلي ۹۲-۱۳۹۱

 شروع امتحانات از 92/2/25 لغایت 92/3/20

برای دریافت برنامه بر روی لينك ذيل  كليك و دریافت نمایید .   

برنامه امتحانات خرداد ماه ۱۳۹۲

 


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

روز معلم.شهادت استاد مطهری

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 16:14 - چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:روز معلم,

r

مي توان در سايه آموختن        *       گنج عشق  جاودان اندوختن

اول از استاد، ياد آموختيم         *       پس، سويداي سواد  آموختيم

از پدر گر قالب تن يافتيم         *       از معلم جان روشن   يافتيم

اي معلم چون کنم توصيف تو         *       چون خدا مشکل توان تعريف تو

اي تو کشتي نجات روح ما         *       اي به طوفان جهالت نوح  ما

يک پدر بخشنده آب و گل است        *      يک پدر روشنگر جان و دل است

ليک اگر پرسي کدامين برترين    *      آنکه دين آموزد و علم  يقين

  ++روز معلم مبارک++

 


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

روز زن.روزمادر.ولادت حضرت فاطمه زهرا

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 15:56 - چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:روز زن,روزمادر,ولادت حضرت فاطمه زهرا,

ولادت حضرت فاطمه و روز زن بر تمامی ملت شریف ایران

 

مبارک باد

 


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

اساس و معیار انتخاب دوستان ما چیست؟

نویسنده : امینی(مدیر وب سایت) | تاریخ : 21:53 - چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

انتخاب دوست

ارتباط با دیگران و پیدا کردن دوست یکی از معمول‌ترین کارهایی است که هر انسانی انجام می‌دهد، اما در پشت این ارتباط ساده پیچیدگی‌های زیادی نهفته است.

به ادامه مطلب بروید...


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

روز شمارهفته مشاغل92

نویسنده : | تاریخ : 15:7 - یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

يك شنبه    1392/2/1 
 

انتخاب مناسب شغل و نقش موثر آن در خلق حماسه اقتصادي

دو شنبه     1392/2/2

انتخاب آگاهانه رشته هاي تحصيلي و توسعه متوازم رشته هاي تحصيلي

سه شنبه   1392/2/3

ايجاد باورهاي كارآفريني و خوداشتغالي

چهار شنبه  1392/2/4

اطلاع رساني و آگاهي بخشي شغلي متناسب با رشد سني

پنج شنبه    1392/2/5

آشنايي دانش آموزان با مشاغل بومي استان

جمعه         1392/2/6

آشنايي دانش آموزان با رشته هاي مهارتي موردنياز جامعه

شنبه         1392/2/7 

نقش دانش آموزان در اقتصاد مقاومتي خانواده و جامعه




سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

بزرگداشت سعدی

نویسنده : | تاریخ : 15:0 - یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:اردیبهشتی كه با بزرگداشت سعدی آغاز می‌شود ,بزرگداشت سعدی شیرازی,سعدی شاعر ایرانی,

اردیبهشتی كه با بزرگداشت سعدی آغاز می‌شود

 نخستین روز اردیبهشت، روز بزرگداشت استاد سخن، شیخ اجل سعدی شیرازی است.

به گزارش آفتاب، به نقل از دانش‌نامه ویکی پدیا، ابومحمد مُصلِح بن عَبدُالله مشهور به سعدی شیرازی شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی، حدود 585 یا حدود 606 متولد و در 671 یا 691 هجری قمری درگذشت. مقام او نزد اهل ادب تا بدان‌جاست که به وی لقب استاد سخن داده‌اند.

سعدی در شیراز متولد شد. پدرش در دستگاه دیوانی اتابک سعد بن زنگی، فرمانروای فارس شاغل بود. هنوز طفل بود که پدرش در گذشت. در دوران کودکی با علاقه زیاد به مکتب می‌رفت و مقدمات علوم را می‌آموخت. هنگام نوجوانی به پژوهش و دین و دانش علاقه فراوانی نشان داد. 

 


سوال بیست : نظر فراموش نشه!ممنون از شما دوست عزیز
www.soal20.lxb.ir

 

آخرین مطالب

» تاریخ کنکورهای ۱۳۹۹ مشخص شد... ( 1399/02/19 )
» اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درخصوص تغيير تاريخ برگزاري ازمونهاي کارشناسي ارشد ناپيوسته و دکتري 99 ( 1399/02/09 )
» تاریخ دریافت کارت شرکت در کنکور 97+زمان اعلام نتیجه کنکور 97 ( 1397/01/06 )
» سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی سال 1396 ( 1396/05/18 )
» کانال تلگرامی سوال بیست ( 1453/04/21 )
» دیکشنری دانشجو ( 1396/04/21 )
» دانلود رایگان تحقیق پروژه آمار و مدلسازی ( 1395/01/16 )
» دانلود تحقیق پروژه آمار دبیرستان ( 1395/01/16 )
» دانلود پروژه درس آمار و مدلسازی سال دوم و سوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار و مدلسازی سال سوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار سال دوم دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار رایگان پروژه آمار سال دوم ریاضی ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار دانلود تحقیق آمار ( 1395/01/16 )
» دانلود رایگان پروژه آمار و مدلسازی دبیرستان ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار سوم دبیرستان آمار و مدلسازی ( 1395/01/16 )
» پروژه آمار ( 1395/01/16 )
» جزوه فیزیک ۳ رشته ریاضی ( 1396/01/15 )
» نرم افزار اندروید دین و زندگی کنکور ( 1395/12/05 )
» اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص تمديد مهلت ثبت نام در آزمون سراسري سال 1396 ( 1395/11/28 )
» زمان ثبت نام کنکور سراسری 96 ( 1395/11/04 )
» فهرست منابع سوالات ازمون سراسري سال 1396 بعلاوه حذفيات منابع ( 1395/09/17 )
» سوالات کنکور شیمی ۲ و ۳ به تفکیک فصل ها با پاسخ (۹۳-۸۵) ( 1395/09/14 )
» جدول برنامه زماني آزمونهاي سال 1396 سازمان سنجش ( 1395/08/10 )
» اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درباره ميزان و نحوه تاثير سوابق تحصيلي در ازمون سراسري سال 1396 ( 1395/07/10 )
» لغات رمزگذاری شده زبان انگلیسی ویژه آزمون ها ( 1395/06/20 )
» اطلاعیه جدید سازمان سنجش ( 1395/05/28 )
» خبرهای فوری از کنکور95 ( 1395/05/23 )
» اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری 95 ( 1395/05/20 )
» نفرات برتر کنکور 95+دفترچه انتخاب رشته+هشدار سازمان سنجش ( 1395/05/19 )
» کنکور حذف می شود یا خیر؟کنکور برای رشته های پر رقابت تا ۶ سال آینده حذف نمی شود ( 1395/05/02 )
» سوالات و کلید اولیه کنکور 95 ( 1395/04/31 )
» دانلود جزوه خلاصه و چکیده تکنیک های کنکوری درس دین و زندگی ( 1395/03/30 )
» مجموعه جزوات و سوالات نهایی با پاسخ درس جبر و احتمال ( 1395/02/12 )
» جزوه آموزشی و کنکوری درس آمار و مدل سازی ( 1395/01/17 )
» قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در کنکور سراسری ابطال شد ( 1394/11/20 )
» کنکور 95(آخرین خبر) ( 1394/11/19 )
» دهه ی فجر گرامی باد ( 1394/11/15 )
» مجموعه سوالات تشریحی فیزیک سوم متوسطه با پاسخ ( 1394/10/27 )
» دانلود نمونه سوالات شیمی اول – دوم – سوم و چهارم دبیرستان ( 1394/10/20 )
» تعرفه ثبت نام دريافتي از داوطلبان کنکور 95 ( 1394/09/04 )
» بودجه بندی سوالات کنکور تمام دروس رشته تجربی از سال ۸۸ تا ۹۴ ( 1394/09/04 )
» نرم افزار درصدیاب کنکور سراسری ( 1394/08/05 )
» محرم ( 1394/07/21 )
» تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 95 و 96 سراسری چگونه خواهد بود؟ ( 1394/07/01 )
» خداوند می بیند(تلنگر) ( 1394/07/01 )
» اسامی پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1394 دبیرستان شهید رجایی تودشک ( 1394/06/23 )
» نتیجه نهایی آزمون سراسری 94 ( 1394/06/18 )